W sobotę 30 kwietnia 2016 roku, ministranci i lektorzy z Parafii św. Antoniego z Padwy w Dąbrowie Górniczej wraz z opiekunem o. Jackiem Bieleckim, a także br. Krzysztofem Jakubcem udali się na wyjazd integracyjny w Beskid Żywiecki. W wyjeździe uczestniczyło 16 ministrantów i lektorów w wieku od 9 do 20 lat. Wędrówkę rozpoczęliśmy w miejscowości Korbielów, a naszym celem było wejście na drugi co do wysokości szczyt w Beskidzie Żywieckim Pilsko 1557m n.p.m. Prowadził nas licencjonowany przewodnik górski Pani Maria Orzechowska. Po dotarciu do schroniska na Hali Miziowej 1330m n.p.m., z powodu dużej ilości zalegającego na szlaku mokrego i śliskiego śniegu postanowiliśmy zakończyć naszą wspinaczkę. Po odpoczynku i posiłku wewnątrz  schroniska udaliśmy się za budynek schroniska, gdzie stoczyliśmy bitwę na śnieżki i zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia. Następnie prowadzeni przez Panią Marię bezpiecznie zeszliśmy do miejscowości Sopotnia Wielka obok Korbielowa, gdzie czekał na nas Pan kierowca z busem. Mimo rezygnacji z wejścia na szczyt Pilska wyprawa była bardzo udana. Czas spędzony wspólnie na górskiej wędrówce pozwolił każdemu z nas poznać swoje osobiste reakcje na narastające zmęczenie i pojawiające się trudności na trudnym górskim szlaku, a także dał możliwość uczenia się współpracy w grupie i wzajemnej pomocy. Dzięki obecności Pani Marii mogliśmy dowiedzieć się wielu ważnych i interesujących rzeczy o Beskidach oraz o bezpiecznym wędrowaniu po górach.                                                                                                                                                                 Zapraszamy do galerii: o. Jacek Bielecki – franciszkanin